Zanimljiva nauka Dece razvedenih podložnija neurodermatitisu DJ-media InfoTeam 11.01.2008. Hronično oboljenje kože, poznato kao
neurodermatitis (koje se manifestuje pečatima koji svrbe obično na potiljačnom
delu vrata, prednjoj strani nožnog članka i podlakticama), znatno je češće među
decom razvedenih roditelja, tvrdi Nemačko udruženje alergologa i kliničkih
imunologa.Ta deca su izložena čak trostruko većem riziku da obole od
neurodermatitisa od svojih vršnjaka čiji roditelji žive ... 
Zanimljiva nauka Navike koje produžavaju život DJ-media InfoTeam 11.01.2008. Ljudi mogu da produže svoj životni
vek za čak 14 godina usvajanjem četiri zdrave životne navike, koje podrazumevaju
fizičke vežbe, umerenost u konzumiranju alkohola, nekorišćenje duvana i
konzumiranje dovoljnih količina voća i povrća, pokazalo je istraživanje
sprovedeno na 20.000 muškaraca i žena u Velikoj Britaniji od 1993. do 2006.
godine.Grupa naučnika s univerziteta Kembridž i iz britansko... 
Zanimljiva nauka Alchajmer vreba usamljene DJ-media InfoTeam 10.01.2008. Usamljene osobe imaju dvostruko veće
šanse da obole od Alchajmerove bolesti, pokazalo je istraživanje koje je
sprovedeno u SAD.Rezultati su zasnovani na četvorogodišnjem praćenju više od 800
osoba starijeg životnog doba.Bodujući odgovore na pitanja namenjena proceni
nivoa usamljenosti ispitanika - na primer prisutnost osećaja napuštenosti,
naučnici su utvrdili da je svaki bod na toj skali pove... 
Zanimljiva nauka Opasnost od udesa zavisi i od boje automobila DJ-media InfoTeam 10.01.2008. Crni automobili češće učestvuje u
saobraćajnim nesrećama, dok su beli najsigurniji, pokazuju rezultati
australijskog Centra za istraživanje saobraćajnih nesreća univerziteta Monaš u
Melburnu. Centar se bavio odnosima između opasnosti od nesreće i 17 boja
automobila uzevši u obzir policijske izveštaje, na osnovu kojih je utvrđeno da
se, u poređenju sa belom, izvestan broj boja na automobilima m... 
Zanimljiva nauka Riba - hrana za mozak DJ-media InfoTeam 08.01.2008. Tri nezavisna istraživanja su
pokazala da od konzumiranja ribe možemo postati pametniji. Svako od tih
istraživanja je naglasilo da su upravo omega-3 masne kiseline tajni sastojak
ribe koji poboljšava kognitivne performanse. Norveško istraživanje koje je
obuhvatilo oko dve hiljade starijih ljudi pokazalo je da su oni koji su jeli
više od 10 grama ribe dnevno imali bolje rezultate na testovima i... 
Zanimljiva nauka Humorom upravlja testosteron DJ-media InfoTeam 08.01.2008. Procentualno gledano muškarci su
duhovitiji od žena. Ta tvrdnja može se potkrepi i većim brojem muških nego
ženskih komičara. Stručnjaci tvrde da je za to zaslužan muški hormon testosteron
koji uzrokuje agresiju i humor. Profesor Sam Šuster iz Univerzitetske bolnice
Norfolk i Norvič pozabavio se dublje tim pitanjem, pa je odlučio da humor svojih
ispitanika proveri - vožnjom na jednom točku (mo... 
Zanimljiva nauka Psovke oslobađaju od stresa DJ-media InfoTeam 08.01.2008. Psovke koje pomažu da se rešite
stresa odnose se na posao.Naučnici ističu da bi trebalo dozvoliti nesmetano
psovanje na radnom mestu, jer osim što pomaže pri izražavanju osećanja,
doprinosi i zbližavanju među zaposlenima. "Psovanje se svakako mora sprečiti ili
zabraniti u prisutnosti stranaka i šefova" – tvrde istraživači koji su se bavili
ovom tematikom, međutim njihovo istraživanje pokazuje ... 
Zanimljiva nauka Energetska pića povisuju krvni pritisak DJ-media InfoTeam 08.01.2008. Energetska pića povećavaju broj
otkucaja srca i povisuju krvni pritisak, što može biti opasno za ljude s visokim
pritiskom ili bolestima kardiovaskularnog sistema. Takva pića takođe mogu
smanjiti delotvornost lekova za pritisak. Energetska pića uglavnom sadrže velike
doze kofeina i taurina, aminokiseline koja se nalazi u hrani bogatoj proteinima,
poput ribe i mesa, a može uticati na funkciju s... 
Zanimljiva nauka Dubite na glavi - kvalitetnije ćete misliti DJ-media InfoTeam 08.01.2008. Dubljenje na glavi zaista može da
pomogne da bolje mislite. Naučnici veruju da krv koja struji kroz mozak može da
utiče na to kako nervi šalju signale u ostale delove tela. Ukoliko se ova
pretpostavka pokaže tačnom, saznanja bi mogla da pomognu lečenju Alchajmerove
bolesti, šizofrenije i epilepsije. Iako je poznato da krv prenosi kiseonik do
ćelija u mozgu, naučnici s Univerziteta iz Masačuset... 
Zanimljiva nauka Lekoviti kečap DJ-media InfoTeam 07.01.2008. Stručnjaci s finskog univerziteta
Aulu zaključili su da kečap razara LDL holesterol, opasan za kardiovaskularni
sistem, i tako podstiče normalan rad srca. Tokom ispitivanja na ljudima sa
povišenim holesterolom, njegov nivo znatno se smanjio posle tri nedelje
svakodnevne upotrebe manje količine kečapa. Naučnike je iznenadilo ovako
pozitivno i brzo dejstvo kečapa, koje objašnjavaju njegovim glav... 
Zanimljiva nauka Loša tastatura ugrožava funkciju ruke DJ-media InfoTeam 25.12.2007.

Utrnuli prsti ili bol koji se širi
kroz šake i celu ruku predstavljaju prve znakove mogućeg sindroma "karpalnog
tunela" ili uklještenog živca ruke, bolesti karakteristične za one koji dugo
kucaju na tastaturi kompjutera. Prema članku objavljenom u nem... 
Zanimljiva nauka Srušeno sedam medicinskih mitova DJ-media InfoTeam 25.12.2007. “Britanski medicinski žurnal”
objavio je nalaze američkih istraživača koji ruše sedam uvreženih medicinskih
mitova (zabluda) koje je stvorila popularna štampa.
- Treba piti osam čaša vode dnevno::
Uprkos mnogo puta ponavljanom savetu u popularnoj štampi da treba piti osam čaša
vode dnevno, za tu tvrdnju nema nikakvog naučnog dokaza.
- Čitanje pri prigušenoj svetlosti š... 
Zanimljiva nauka Deca uz muziku postaju pametnija i okretnija DJ-media InfoTeam 19.12.2007. Muzika ne smiruje samo divlje zveri
nego i neposlušnu decu, istovremeno podstičući razvoj njihovih kognitivnih
sposobnosti i motorike, tvrde nemački stručnjaci. Majčina uspavanka, dedino
zviždanje ili bakino pevušenje u kuhinji, očevo pevanje pod tušem - sve te
naizgled bezazlene muzičke aktivnosti doprinose razvoju govora deteta, ali ga
uče i društvenoj komunikaciji.
"Eksperimenti... 
Zanimljiva nauka Zeleni čaj zaustavlja razvoj raka prostate DJ-media InfoTeam 19.12.2007. Redovno konzumiranje zelenog čaja
zaustavlja razvoj raka prostate, pokazali su rezultati istraživanja japanskog
Ministarstva zdravlja.Istraživanje je sprovođeno u toku 12 godina na uzorku od
50.000 muškaraca, starosti između 40 i 69 godina, sa čitave teritorije Japana.
Osobe koje piju manje od jedne šolje zelenog čaja dnevno izloženije su opasnosti
da obole od raka prostate lokalizo... 
Zanimljiva nauka Najvažniji događaji prošlog milenijuma DJ-media InfoTeam 16.12.2007.
1066. normanski vojvoda Viljem Osvajač
pobedio je poslednjeg saksonskog kralja Harolda II. i proglasio se kraljem
Engleske. Tokom njegove vladavine romanizirani Normani počeli su se stapati s
pokorenim Anglosaksoncima u englesku naciju. Realan i snalažljivi kralj ne samo
da je bio jedan od najvećih vladara Engleske, nego i centralna figura evropske
istor... 
Zanimljiva nauka Prvo presađivanje srca DJ-media InfoTeam 03.12.2007.
Na današnji dan, 3. decembra 1967. godine, južnoafrički hirug dr Kristijan
Barnard prvi put je u istoriji medicine u bolnici "Grote Šur" u Kejptaunu obavio
operaciju presađivanja srca. Teški srčani bolesnik Luis Vaškanski posle
operacije živeo je 18 dana sa srcem devojke (25) poginule u saobraćajnoj
nesreći.
 
|