|

Prekomerno gledanje televizije može da stvori određene hendikepe kod dece,
pokazalo je istraživanje grupe naučnika sa univerziteta u Montrealu. Naučnici su
konstatovali da svakih sat vremena pred televizorom preko proseka smanjuje za
sedam odsto angažovanje deteta na časovima.
Preterano gledanje televizije dece između druge i četvrte godine života smanjuje
kasnije uspeh u matematici, dok se opasnost da će biti odbačeni od strane
drugova u razredu povećava za 10 odsto.
Fizička aktivnost vikendom se kod tih osoba smanjuje za 13 odsto, odnosno
celokupna fizička aktivnost za devet odsto. Konzumiranje zaslađenih gaziranih
napitaka povećava se za devet, a grickalica za 10 odsto, što dovodi do povećanja
indeksa telesne mase za pet odsto u 10. godini života.
Naučnici su došli do tog zaključka obavivši osmogodišnje istraživanje na 1.314
dece čiji su ih roditelji informisali koliko vremena ona provedu pred
televizorom, dok su učitelji procenjivali njihove školske i psihosocijalne
sposobnosti, kao i zdravstveno stanje.
| Izvor: DJ-media InfoTeam
Datum: 2010-05-07 10:38:09 | |
|